محجوب عنوان کرد: استقبال مجلس از ارائه طرح حمایتی از نمایشگاه قرآن/ تمرکز خانه کارگر بر پیش‎دبستانی‏‎هاست

محجوب عنوان کرد:

استقبال مجلس از ارائه طرح حمایتی از نمایشگاه قرآن/ تمرکز خانه کارگر بر پیشدبستانی‏هاست

گروه فعالیت‌های قرآنی: منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه قرآن در سال‌های قبل در مصلی پربارتر و اثرگذارتر بود، اعلام کرد، نمایندگان از هر طرح حمایتی از در راستای افزایش کیفیت نمایشگاه استقبال می‎کنند.

علیرضا مجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه قرآن حرکتی اثرگذار در جهت ترویج فعالیت های قرآنی است، گفت: هر حرکتی که بتواند موجب افزایش و ارتقاء سطح فعالیت های قرآنی در جامعه شود مفید است و باید مورد حمیات قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه در سال های گذشته نیز تلاش داشته است تا نمایشگاه قرآن را مورد بازدید قرار دهد، افزود: به اعتقاد من برپایی نمایشگاه قرآن در مصلی پربارتر و اثرگذارتر بود چرا که مخاطبان زیادی را جذب خود می کرد. توصیه ما این است که تلاش شود تا در سال های آینده این نمایشگاه به محل اصلی خود که مصلی است بازگردد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سؤال که مجلس و نماینده ها قصد حمایت از نمایشگاه و در نظر گرفتن مکانی ثابت برای برپایی آن دارد یا خیر، تصریح کرد: باید درخواست هایی در این زمینه صورت بگیرد، به اعتقاد من و با توجه به شناختی که از مجلس و نماینده ها دارم اگر چنین درخواستی صورت بگیرد به خوبی با آن موافقت خواهد شد.
محجوب در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه خود نماینده قصد ارائه پیشنهادی در این زمینه ندارند، گفت: بدون مطالعه نمی توان این کار را انجام داد، مطالعات باید توسط مسئولان ذیربط صورت بگیرد ابهامات آن برطرف شود و بعد نماینده ها رسیدگی کنند، حتی اگر یک طرح کلی هم از سوی معاونت قرآن و عترت در این زمینه ارائه شود، می توان به آن رسیدگی کرد.


دبیرکل خانه کارگر در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری بین المللی قرآن در مورد فعالیت های دارالقرآن خانه کارگر، اظهار کرد: فعالیت های این دارالقرآن منحصر به جامعه کارگری و خانواده آنها است. در حال حاضر بر روی این موضوع که قرآن را وارد پیش دبستانی ها کنیم متمرکز شده ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده است و اگر در این زمینه موفق شویم و بتوانیم پیش دبستانی ها را با قرآن عجین تر کنیم شاید بتوانیم در آینده خانواده های کارگری تحول بزرگی در تربیت اسلامی و آموزش اسلامی داشته باشیم.


محجوب در ادامه در مورد استقبال جامعه کارگری کشور از برنامه های تدارک دیده شده برای آنها، گفت: همیشه استقبال از برنامه های قرآنی این دارالقرآن توسط کارگران مطلوب بوده است، در هر دوره آموزشی که برگزار شده است تعداد ثبت نام کننده ها بسیار بیشتر از ظرفیت ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس رویکرد اصلی و اساسی ما طراحی دوره های آموزش غیرحضوری بوده است تا به این وسیله بتوانیم به ده ها هزار نفر از خانواده های جامعه کارگری خدمات ارائه دهیم. با توجه به اینکه در آموزش های حضور امکان ارائه اموزش به تعداد بالایی وجود ندارد، آموزش های غیر حضوری را در دستور کار قرار داده ایم.
دبیرکل خانه کارگر با تأکید بر اینکه دارالقرآن خانه کارگر بود که برای اولین بار آموزش غیر حضوری قرآن کریم را در کشور مطرح کرد، گفت: بیش از پنج سال است این کار را شروع کرده ایم و ناچار به این کار بودیم چرا که کارگران زمان زیادی را برای حضور در دوره های حضوری نداشتند بنابراین آموزش تلفنی و غیر حضوری را جایگزین آموزش حضوری کردیم.