یک مربی قرآنی باید چگونگی رفتار با کودک را سرلوحه کار خود قرار دهد

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر، زهرا تنها یکی از اساتید دوره های آموزشی حضوری مربیان قرآنی اظهار داشت: دوره های آموزشی استاد محسنی شامل یک دوره است و مباحث آموزشی آن شامل کار با کودک از سنین 3 تا 12 سال می باشد که این دوره ها افراد بدون تحصیلات را نیز شامل می شود.

وی افزود: این دوره شامل سه بخش اصلی می باشد که در دوره ی نخست: آموزش حروف الفبا به کودکان زیر دبستان است و حروف بیانی آموزش داده می شود و کودکان بعد سپری کردن این دوره می توانند بدون نوشتن حروف قرآن را قرائت کنند.در بخش بعدی آموزش آیات کوتاه و کاربردی که به طور مثال در مورد ادب و شاخه های آن می باشد و شامل ادب رفتاری، کلامی و چگونگی ارتباط با بزرگترها می باشد که نیاز جامعه امروز است مورد آموزش قرار می گیرد.

این استاد قرآنی تصریح کرد: در رابطه با حفظ سوره های قرآنی نیز بخشی در نظر گرفته شده است. بحث دیگری که تاکید زیادی روی آن صورت نگرفته آموزش داستان های قرآنی است اما مربیانی که این موضوع را با کار کرده اند مورد استقبال کودکان قرار گرفته است.

تنها ادامه داد: موضوع دارای اهمیت دیگر در بحث آموزش این دوره ها تجوید است. همانطور که می دانیم هر موضوعی که کودکان از همان ابتدا به درستی آموزش ببینند همیشه در ذهن آن ها باقی خواهد ماند به همین دلیل تاکید می شود تا مربیان تجوید صحیحی داشته باشند. در کنار این دوره ها، به دوره های روانشناسی و بازی و خلاقیت می توان اشاره کرد که به افزایش بازدهی مربیان کمک می کند و باعث می شود در مهد از مربیان به بهترین شکل استفاده شود.

این استاد قرآنی در رابطه با رده سنی دانش آموختگان بیان کرد: دانش آموختگان از سنین 18 تا 40 سال هستند و دوره ها برای آنان دارای جذابیت فراوان است.

وی در مورد اعطای مدارک به دانش آموختگان، تاکید کرد: مدارک توسط خود دارالقرآن خانه کارگر صادر می شود که مربیان تحت آموزش می توانند در مهد کودک هایی که زیر مجموعه دارالقرآن خانه کارگر است و با توجه به مذاکراتی که با آموزش و پرورش صورت گرفته در بخش هایی که زیر نظر آموزش و پرورش است فعالیت کنند. مربیانی که سطح 2 دوره ها را می گذرانند می توانند دوره های سطح 1 را تدریس کنند.

تنها اظهار داشت: با توجه به توانایی دانش آموختگان برای یادگیری، میزان موفقیت آنان نیز متفاوت است اما با توجه به دوره هایی که تا کنون در سطح تهران و شهرستان ها برگزار شده نمرات دانش آموختگان مورد قبول بوده است. با توجه به ارزیابی که توسط مسئول ارزیابی صورت می پذیرد، موفقیت دوره ها چشمگیر بوده است.

وی در رابطه با مدت زمان دوره های آموزشی حضوری مربیان قرآنی گفت: دوره های قرآنی در 7 جلسه و کمتر از یک ماه صورت می پذیرد و دانش آموختگان در پرژه ها همکاری لازم را با یکدیگر دارند. دانش آموختگان آموزش های دیگررا در 4 جلسه فرا می گیرند و سرعت عمل این دوره ی آموزشی بیشتر است.

تنها در پایان بیان کرد: یک مربی قرآنی باید چگونگی رفتار با کودکان را به درستی آموزش ببیند و سرلوحه کار خود قرار دهد. اگر من به عنوان مدیر مهد باشم حتما از همان ابتدای کار از مربیان در رابطه با چگونگی رفتار آنان با کودکان آزمون برگزار می کنم. خوشبختانه دانش آموختگان دارالقرآن خانه کارگر در هر مهدکودک قرآنی که به عنوان کار آموز فعالیت کردند، جذب شده و در همان مهد کودک مشغول به کار شده اند.