پیشنویس اساسنامه سازمان قرآن و عترت جامعه کارگری تدوین می‌شود

   

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین جلسه کمیته پنج نفره منشور توسعه فرهنگ قرآنی روز دوشنبه نهم شهریور ماه با هدف جمع‌بندی پیشنویس اساسنامه سازمان قرآن و عترت جامعه کارگری ،  در منشور توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، دارالقرآن خانه کارگری در سال گذشته، طرحی را ‌به‌منظور تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری به فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که براین اساس رئیس فراکسیون طی درخواستی مبنی بر تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد.

به‌دنبال این امر، جلسات متعددی‌ به‌منظور تشکیل این شورا ‌با موضوعات ضرورت‌های تشکیل شورا، مخاطبان این شورا و در انتها تشکیل سازمان قرآن و عترت جامعه کارگری انجام شد که ‌این سازمان به‌عنوان هماهنگ‌کننده فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت جامعه کارگری به‌منظور نشر و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کلان و همچنین پیگیری مطالبات جامعه کارگری از جوامع ذی‌‌صلاح به فعالیت بپردازد.

براساس این گزارش؛ در جلسه شصت و سوم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ‌ قرآنی در تاریخ اول شهریور ‌در مورد بررسی ضروریات تشکیل نهاد و سازمان قرآنی اصناف و به‌صورت خاص جامعه کارگری پرداخته شد که مخالف و موافقان خاص خود را داشت، ‌در نهایت تصمیم‌گیری و بررسی بیشتر در زمینه جمع‌بندی اساس‌نامه این سازمان بر‌عهده کمیته‌ای که مقرر شد تشکیل شود، گذاشته شد.

دارالقرآن خانه کارگر پیشنویس اساسنامه سازمان را ‌نگارش کرده است که امروز در ساعت 15 تا 17 در نخستین جلسه کمیته پنج نفره، جمع‌بندی پیش‌نویس اساسنامه سازمان قرآن و عترت خانه کارگر مورد بحث و تبادل قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این کمیته متشکل از نمایندگان کمیسیون آموزش عمومی قرآن، کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغ‌ و ترویج قرآن کریم،‌ نماینده مجمع مشورتی و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و نماینده دارالقرآن خانه کارگر خواهد بود که بررسی در زمینه جمع بندی اساسنامه سازمان قرآن و عترت جامعه کارگری را برعهده خواهد داشت.