افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن کریم در شرکت صنایع شیر ایران

محمدصادق محسنی کبیر مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر گفت: مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن‌ کریم شرکت صنایع شیر ایران، امروز سوم خردادماه در شرکت تولیدی شیر پگاه تهران، واقع در کیلومتر ۴ بزرگراه فتح برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حسن علیمحمدی، قاری ممتاز کشوری آغاز و سپس از سوی محمد صراف‌زاده دبیر ستاد برگزاری مسابقه گزارشی درباره روند برگزاری این مسابقات برای حاضران صورت گرفت.

در این مراسم افتتاحیه گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی بین‌المللی الوارثین به اجرای برنامه پرداختند و سپس جودی، مدیرعامل شرکت پگاه تهران در این مراسم طی سخنانی گفت: این مراسم حاصل تلاش ساعت‌ها جلسات کارشناسی همکاران ما است. انسان در هیچ عصر و دوره‌ای بی‌نیاز از قرآن و رهنمودهای آن نبوده و نخواهد بود. قرآن امرکننده به معروف و نهی‌کننده از منکر است و برحسب ظاهر که خاموش است ولی در حال گویا و حجت خداوند است که امیدواریم که همه ما عامل به آیات کلام الله باشیم.

در ادامه علی رومی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشور گفت: تقارن برگزاری این دوره از مسابقات همزمان با آزادی خرمشهر و ماه مبارک رمضان بسیار مبارک است.

وی ادامه داد: قرآن از همان ابتدای عصر پیامبر اکرم(ص) مهجور بوده و همچنان این مهجوریت ادامه دارد و با توجه به مسائلی که همه به صورت روزانه با آن درگیر هستند و فرصت کمی در اختیار قرآن قرار می‌گیرد باید برگزاری این چنین مسابقات را ادامه بدهیم و سعی شود در تمام شرکت‌ها و نهادها این مسابقات برگزار شود.

رومی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر چقدر برای قرآن هزینه شود اسراف نیست». پس لازم است برای قرآن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این دوره از مسابقات ۱۲۰۰ نفر در مسابقه کتبی و ۷۴ نفر در قرائت حفظ و ترتیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۳ و ۴ خردادماه در شرکت تولیدی شیر پگاه تهران در حال برپایی است.