علیرضا محجوب در اجتماع قرآنیان جامعه کارگری: امید است کارگران به حقوق خود برسند

 امید است کارگران به حقوق خود برسند

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مراسم اختتامیه جشنواره بزرگ قرآن و عترت سعی، عصر امروز(پنجشنبه؛ 10اردیبهشت) در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید معتمدی با حضور خانواده‌های قرآنی جامعه‌ی کارگری برگزار شد.

 علیرضا محجوب در این مراسم با عذرخواهی از جانب وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی که قرار بود در اختتامیه حضور پیدا کند؛ گفت: متاسفانه آقای ربیعی دچار مشکل شد و نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند و حتما نماینده‌ای از جانب وی برای عذرخواهی می‌آید.

او با تبریک به مناسبت روز کارگر ادامه داد: درباره این روز خاطره‌ای دارم که مربوط به سال 1357 است. آن روزها ستادی برای بزرگداشت روز کارگر تشکیل شده بود. اما نمی‌دانستیم چه روزی را برای این کار برگزینیم و هرکس نظری می‌داد. سرانجام قرار شد برسیم خدمت امام(ره) که من نتوانستم بروم. اما دوستان نقل کردند امام پرسیده بودند بقیه کشورها چه روزی را به‌عنوان روز کارگر می‌شناسند و آنها گفته بودند اول ماه مه و ایشان نیز همین روز را که مصادف با است با اول اردیبهشت را مناسب دیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تاریخچه این روز بیان کرد: اول ماه مه روزی است که کارگران معدن در آمریکا برای رساندن ساعت کاری‌شان به هشت ساعت در روز و مزایایی دیگر قیام کردند و این قیام توسط پلیس آمریکا سرکوب شد. اما در سال 1919 یعنی 40 سال پس از این واقعه؛ درخواست آنان مورد تایید قرار گرفت و توانستند به حق و حقوق خود برسند.

او ادامه داد: بعدها همه دنیا تصمیم گرفتند این روز را روز کارگر بنامند. جمعی که این قیام را به راه انداختند، مسیحیانی مومن و معتقد به مسایل دینی بودند.

او با تبریک این روز به همه کارگران جهان و ایران اسلامی؛ گفت: این روز بزرگ را به شما که به نام قرآن، عدالت و ظلم ستیزی در اینجا جمع شدید؛ تبریک عرض می‌کنم. این جلسه با نام قرآن در سالن شهید معتمدی که خود از اعضای اولیه خانه کارگر جمهوری اسلامی بود؛ تشکیل شده است. امیدوارم این مسابقات بتواند با هدایای ارزنده‌تری یاری شود.

نماینده مردن تهران ادامه داد: این تشویق‌های دنیوی جبران تلاش‌های معنوی افراد را نخواهد کرد بلکه این جوایز تنها برای تشویق به خواندن، حفظ کردن و فهمیدن قرآن است. در اینگونه مسابقات هدف جایزه نیست بلکه شما خدا را هدف قرار داده‌اید.

او در پایان گفت: امیدوارم در سال‌های بعد بتوانیم این مسابقات را به شکل بهتری برگزار کنیم. همچنین آرزو دارم در این روز بازنشستگان به حقوق خود برسند و کارگران در این ایام که دوره‌ی مطالبات کارگران و رسیدگی به آنان است؛ به حق و حقوق خود برسند.

در اد امه‌ی این مراسم از فعالان و نخبگان برتر قرآنی با تقدیم تندیس‌هایی تقدیر شد و محمد صادق قاضی‌پور، محمد سجادی، سیدیوسف موسوی و محمدصادق محسنی کبیر ازجمله افرادی بودند که از دست محجوب تندیس گرفتند.

در پایان نیز به قید قرعه جوایزی به حاضران تقدیم شد.