آغاز ثبت نام دوره معلمی روخوانی قرآن کریم در استان تهران

محمد صادق محسنی کبیر مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر گفت : دارالقرآن خانه کارگر در نظر دارد تا به منظور تربیت مربیان و معلمان متخصص در حوزه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ، دوره مربیگری و معلمی این رشته را با حضور اساتید ممتاز کشور برگزار نماید .

وی گفت : مدت زمان این دوره آموزشی 178 ساعت می باشد که 112 ساعت به صورت کلاس حضوری ، 16 ساعت آموزش غیر حضوری و 50 ساعت کارورزی می باشد .

وی در خصوص محتوای آموزش این دوره گفت : سر فصل دوره های تخصصی شامل1) روش تدریس روخوانی و روانخوانی قرآن 2)فنون معلمی و روانشناسی تربیتی 3 ) آموزش روش کارورزی (بخش خوانی ، کلمه خوانی و روانخوانی ) ( قرائت تحقیق آموزش ) ، سرفصل های عمومی دوره شامل آشنایی با رسم وضبط قرآن کریم و احکام عمومی و احکام قرآنی و سر فصل دوره غیر حضوری شامل 1) اخلاق و تربیت اسلامی (اخلاق عملی ) 2) آشنایی با علوم قرآنی می باشد .

وی افزود : کلیه شرکت کنندگان دوره می بایست در دوره کارورزی 50 ساعت تدریس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را داشته باشند که پس از پایان آن ، آزمون گرفته می شود و به افردی که نمره قبولی را کسب کنند ، مدرک مربی گری از سازمان تبلیغات اسلامی اعطا می گردد .

محسنی کبیر گفت : آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام این دوره آموزشی می باشند باید گواهی پایان دوره آموزش قرائت قرآن کریم ( سطح 4) و آموزش ترجمه و مفاهیم قران کریم ( سطح 3) را داشته باشند و یا در آزمون ورودی قبول شوند .

وی در آخر افزود : متقاضیان این دوره ها می بایست تا تاریخ 30/3/94 جهت ثبت نام با شماره تلفن 66404024-021 تماس بگیرند و یا عدد 5 را به سامانه 5000292955 پیامک کنند و یا به پایگاه اینترنتی www.ketabequran.ir مراجعه نماید .