مهلت نام نویسی مسابقات «تسنیم، نورالهدی و تلاوت» تمدید شد

 نام‌نویسی در مسابقات قرآنی «تسنیم، تلاوت و نورالهدی» که تا فردا 31 تیرماه مهلت داشت تا پنج‌شنبه 15 مردادماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش تلاوت، نام نویسی در هشتمین دوره مسابقات «نورالهدی» (مسابقات تفسیر قرآن کریم)، سومین دوره مسابقات «تلاوت» و چهارمین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» که از تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری آغاز شد و تا 31 تیرماه 1394 مهلت داشت برای 15 روز دیگر تمدید شد.

بنا بر این گزارش، علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم در این مسابقات ثبت نام و یا نسبت به ویرایش اطلاعات و تغییر رشته اقدام کنند.

 در ادامه با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان محترم، توضیحاتی را در خصوص شیوه نامه اجرایی مسابقات از نظر می گذرانیم.

مسابقات قرآنی تسنیم

مسابقه قرآنی تسنیم به منظور فراگیری قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم نورانی آن و همچنین توسعه و نشر قرآن در دستگاه های فرهنگی کشور و انس و الفت بیشتر کارکنان و خانواده هایشان در 3 دوره تا سال 1393 توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد و از همان سال شورایی تحت عنوان «شورای سیاست گذاری توسعه فعالیت های قرآنی در دستگاه های فرهنگی کشور» با مسئولیت این سازمان و عضویت 9 دستگاه تشکیل شد  تا  اين شورا در زمينه برنامه‌هاي قرآني دستگاه هاي فرهنگي و ارتقاء سطح كمي و كيفيِ اين برنامه‌ها، تصميم‌گيري و طرح هاي قرآني مشتركي را براي اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کند.

این مسابقه در سه مرحله شامل مرحله استاني هر دستگاه (مرحله اول) درشهريور ماه 1394، مرحله كشوري هر دستگاه (مرحله دوم) در  آذر ماه 1394 و مرحله نهايي بين دستگاهي (مرحله سوم) در بهمن ماه 1394 برگزار خواهد شد.

این مسابقه در سه رشته «حفظ»، «قرائت» و «مفاهیم» قرآن کریم ویژه سنین مختلف در نظر گرفته شده است .

مسابقات قرآني تلاوت

سومين دوره مسابقات قرآني تلاوت در رشته هاي حفظ 15 جزء پيوسته، حفظ كل و‌ قرائت قرآن كريم ویژه خواهران و براردان با هدف ترغيب قاريان قرآن كريم به حفظ آيات قرآن و فهم معاني آن و ارائه تلاوت هاي زيبا با محوريت القای معاني آيات به شنونده، ترغيب حافظان قرآن كريم به فهم معاني آيات قرآن، ايجاد شور قرآني و زمينه لازم براي حضور قاريان و حافظان به‌ويژه قاريان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتي سالم و ارزشمند و زمينه سازي جهت شناسايي ، رشد و هدايت استعدادهاي قرآني برگزار خواهد شد.

این مسابقه در دو مرحله (استانی و کشوری) برگزار می شود که مرحله استاني آن در تاریخ 5 و 6 شهريور ماه 1394 در مراکز استان ها و مرحله كشوري آن در تاریخ 26 و 27 آذر ماه 1394 برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام از متسابقان از طریق پايگاه اطلاع‌رساني تلاوت صورت می گیرد و علاوه بر آن ادارات تبليغات اسلامي سراسر كشور نیز مي‌توانند نسبت به ثبت‌‌نام متقاضياني كه امكان ثبت نام اينترنتي ندارند، اقدام کنند.

مسابقه نورالهدی

سازمان دارالقرآن الكريم بر اساس وظايف و ماموريتهاي اساسي خود و به منظور ايجاد فضاي قرآني در جامعه و گسترش معارف و مفاهيم نوراني قرآن كريم ، از سال 1387 اقدام به برگزاري مسابقات سراسري تفسير قرآن كريم با عنوان  «نورالهدي» کرد كه هفت مرحله از اين مسابقات طي سال هاي 1387 لغایت 1393 برگزار شد و در سال 1394 نيز هشتمین دوره مسابقات تفسير قرآن كريم با عنوان «نورالهدي8» بر اساس مفاهيم و تفسير اجزاي بيست و چهارم، بيست و پنجم و بيست و ششم قرآن كريم براساس کتاب شریف تفسیر«نمونه» علامه طباطبایی (ره)برگزار ‌خواهد شد.

این مسابقه امسال در تاریخ 22 آبان ماه 1394 در سراسر مراكز استان ها و شهرهاي بزرگ هر استان در در دو رشته « تفسير يك جزء » شامل تفسير جزء بيست و چهارم قرآن كريم و « تفسير سه جزء » شامل تفسير اجزاي بيست و چهارم، بيست و پنجم و بيست و ششم قرآن كريم برگزار خواهد شد.

همچنین اين مسابقه به صورت حضوري و در قالب آزمون چهارگزينه‌اي در حوزه‌هاي انتخابي سراسر كشور برگزار مي‌شود و  تعداد سؤالات در رشته «تفسير يك جزء»، 40  مورد و در رشته «تفسير سه جزء»، 100 مورد است.

به تمامی شركت كنندگان مسابقه كه حداقل 70 درصد نمره آزمون را كسب کنند، مدرك آشنايي با تفسير اجزاي مورد مسابقه اعطاء خواهد شد.

پایان پیام/