دارالقرآن كریم خانه كارگر در شهرستان گلپایگان افتتاح شد

گلپایگان - دارالقرآن كریم خانه كارگر با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان گلپایگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح دارالقرآن كریم خانه كارگر شعبه گلپایگان در محل كتابخانه آیت الله محمدی، با بیان اینكه اخلاق ما باید بر اساس محور قرآن باشد، اظهار داشت: امیدوارم افتتاح دارالقرآن كریم خانه كارگر كه كاری ارزشمند، پرمحتوا و عمیق است به خوبی به ثمر رسیده و موجب یك حركت ارزشمند قرآنی در جامعه كارگری شهرستان شود.

امام جمعه گلپایگان با تقدیر از دست اندركاران دارالقرآن كریم خانه كارگر كه نسبت به فعالیت یك واحد دارالقرآن كریم در گلپایگان اقدام كرده اند، افزود: اگر چه قرآن اقیانوس بیكرانی است كه هر چه لوء لوء و مرجان به دست آوریم، تمام شدنی نیست و اشكال كار در ناتوانی ما نسبت به دستیابی این گنج گرانمایه است كه در اقیانوس بیكران شناور است.

وی با اشاره به اینكه با وجود پیشرفت های فراوان در ابعاد مختلف نظام اسلامی هنوز با قرآن فاصله داریم و در ابتدایی ترین مسایل قرآنی مانده ایم، تصریح كرد: در راستای استفاده از این گنج گرانمایه باید از توان، استعداد و موقعیت های تمامی افراد برای نشر و انتشار قرآن بهره ببریم.

حجت الاسلام اسماعیلی با انتقاد از عدم بهره مندی از مفاهیم قرآنی و استفاده تجملاتی از این هدیه خدایی اظهار داشت: قرآن كتاب ما مسلمانان و كتاب فردی، خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی در تمام عرصه های بزرگ و کوچک زندگی است كه اگر آن را دریابیم همه چیز را یافته ایم.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با برشماری ویژگی ها و حكمت های فراوان قرآن، فاصله گیری از آن را موجب ترویج معضلات اجتماعی و ... دانست و افزود: اگر ما با قرآن انس بگیریم و همگام با آن باشیم، آن وقت آداب اجتماعی در جای خود حفظ خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینكه امپراطوری شبكه های عنكبوتی در تلاش برای زدودن اعتقادات جوانان ما هستند، ادامه داد: این گروه ها با استفاده از تكنولوژی و تجهیزات امروزی در صدد القای تفكر ضد قرآنی خود برای پیروان آن هستند؛ لذا باید به مقدار درك و فهم مان از قرآن تلاش كنیم تا قرآن را در زوایای زندگی مان پیاده سازیم.

در ادامه طه محجوب مدیر اجرایی دارالقرآن كریم خانه كارگر با بیان اینكه شهرستان گلپایگان شهر ادب و فرهنگ است، اظهار داشت: یكی از معیارهای شناخت ادب و فرهنگ این است كه مردمان این شهرستان از سال های دور به كتاب و كتابخوانی رویكرد فراوان داشته اند.

وی افزود: مجموعه دارالقرآن كریم خانه كارگر به بیش از یك میلیون نفر از كارگران خدمات داده و به تازگی با یك مأموریت و رسالت مهم نسبت به توسعه فرهنگ قرآن در بین كارگران جهان نیز در حال فعالیت است.

مدیر اجرایی دارالقرآن كریم خانه كارگر تصریح كرد: یكی از امور كلیدی كه این مجموعه به تازگی دنبال می كند، جستجوی استعدادهای خوب قرآنی برای اعزام به خارج از كشور است و در این راستا به نیروهایی نیاز است كه توانایی داشته باشند.

محجوب در پایان یادآور شد: در راستای آموزش قرآن در تمامی پایه های سنی برای پرورش استعدادها اقدام خواهیم كرد و در امور فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی نیز پیگیر هستیم.

در ادامه محمدصادق محسنی كبیر مدیر روابط عمومی دارالقرآن كریم خانه كارگر با بیان اینكه تاكنون در راستای گسترش فرهنگ قرآن ۲۱ شعبه در سراسر كشور افتتاح شده است، اظهار داشت: مجموعه دارالقرآن كریم خانه كارگر از سال ۱۳۸۵ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را با هدف توسعه فرهنگ قرآنی به بیش از یك میلیون نفر از كارگران و خانواده آنها آغاز كرده است.

وی به شیوه های مختلف آموزش قرآن در این مؤسسه اشاره كرد و افزود: در راستای آموزش قرآن به صورت غیرحضوری (طرح ملی تلفنی حافظ قرآن شوید) تاكنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سراسر كشور و ۵۰ نفر خارج از كشور آموزش تلفنی روخوانی و مفاهیم دیده اند.

محسنی كبیر در پایان یادآور شد: سالانه سه هزار مربی برای فعالیت در مهدها به آموزش حفظ، روخوانی و مفاهیم مشغول هستند.

تصاویر