آمادگی پذیرش آموزه‌های قرآنی؛ نقطه قوت مجموعه کارگری کشور + عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در بازدید از دارالقرآن خانه کارگر طی سخنانی، ‌ضمن عرض تبریک روز جهانی کارگر که هر سال در ایران نیز در این زمینه مناسبت‌هایی برگزار می‌شود، بیان کرد: گزارش‌هایی که در بازدیدهای مختلف از این دارالقرآن ارائه می‌شود همواره حاکی از نشاط و شادابی جوانان خوبی است که در این حوزه کار می‌کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنده هم در این زمینه از این فعالیت‌ها لذت می‌برم و هم به جوانان فعال در این دارالقرآن حق می‌دهم که گاهی اوقات بعضی موارد را به روش خود پیگیری کرده و تدارک ببینند.

وی در ادامه تصریح کرد: در عین حال فعالیت این مجموعه یک کار تخصصی و گسترده همراه با نظام مالی خوب و مدیریتی قابل دفاع است که به نظر بنده نیز مهمترین چیز این است که گروهی در مجموعه کارهای گسترده‌ای می‌کنند و همه نظامات، چهارچوب‌ها و مقررات را نیز به کار می‌بندد.

حشمتی در ادامه اظهار کرد: آنچه که پسندیده نیست این است که برعکس برخی کسانی که در برخی مجموعه‌ها کار می‌کنند این نظامات را رعایت نمی‌کنند، ولی در این مجموعه اصول علمی و مالی به صورت درست دقت می‌شود و به نظر می‌آید که دغدغه‌ای که شخص علیرضا محجوب، رئیس خانه کارگر دارد و دغدغه درستی نیز هست، در بدنه این مجموعه نیز سرایت کرده است.

آمادگی برای پذیرش مسائل دینی و قرآنی؛ نقطه قوت مجموعه کارگری کشور

ضرورت اجرای برنامه‌های قرآنی بر مبنای علمی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصل نیز این است که ما در حوزه قرآن، خدایی ناکرده کاری شبهه‌ناک و غیر اصولی انجام ندهیم و تمامی کارها در این حوزه بر مبنای علمی خود انجام شود. در بعضی مواقع انسان می‌شنود که برخی اعتقاد دارند که چون فعالیت‌ها در حوزه دین و قرآن است، دیگر کار اصولی و با برنامه انجام نمی‌شود و کاری بدون مطالعه انجام می‌شود، ولی در این مجموعه دوستان با دقتی که داشتند و راه‌هایی را که طی کردند و همچنین، گزارشی نیز که ارائه دادند، همه نشان از این دارد که فعالیت‌های این دارالقرآن از جهات کارشناسی نیز دقیق انجام می‌شود.

وی افزود: در مجموعه دارالقرآن خانه کارگر برنامه‌ها و فعالیت‌های خوب صورت می‌گیرد و حتی در برخی امور، برنامه‌ها ابتدا به صورت پایلوت اجرا می‌شود که این از نقاط قوت این مجموعه است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین، وجود همکاران جوان و متعهد در مجموعه و پراکندگی خوبی که دارالقرآن خانه کارگر در سطح کشور دارد نیز جزء نقاط قوت این مجموعه است.

حشمتی در ادامه تصریح کرد: به نظر بنده اقشار کارگر و حوزه‌های کارگری یک زمینه و آمادگی خوبی برای پذیرش مسائل دینی و قرآنی نیز دارند و این یک قوت دیگری برای مجموعه کارگری کشور است که به نظر می‌آید در بعضی از محیط‌های دیگر این سطح آمادگی وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با ذکر مثالی در این زمینه اظهار کرد: کمااینکه در زمان دفاع مقدس نیز بنده شاهد اشتیاق فراوان این قشر از مردم نسبت به دیگران برای حضور در جبهه و حتی حضور فنی و لجستیک و نیز دفاع رو در رو و خط مقدم بسیار زیاد بود.

آمادگی برای پذیرش مسائل دینی و قرآنی؛ نقطه قوت مجموعه کارگری کشور

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما نیز به سهم خود به‌ عنوان مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آرزوی توفیق برای همه دوستان در دارالقرآن خانه کارگر داریم و تا جایی که بتوانیم باید در کنار این مجموعه‌ها باشیم.

حشمتی با بیان اینکه البته ما در این زمینه ریاست چندانی نداریم که از باب ریاست بتوانیم کاری انجام دهیم، اظهار کرد: البته طبیعی است که ما باید مؤسسات را به شکلی حمایت کنیم. دارالقرآن خانه کارگر یک مؤسسه مادر محسوب می‌شود که شعب مختلفی دارد همانند جامعة‌القرآن و مؤسسات مختلف دیگر که ما در پیشبرد فعالیت‌های این دارالقرآن هر قدمی را که از دستمان برآید، انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از لحاظ اعتبارات محدودیت زیادی وجود داشت، تصریح کرد: امیدواریم که سال ۹۵ سال گشایش اعتبارات باشد و ما بتوانیم موانعی که بر سر راه دارالقرآن خانه کارگر از لحاظ امور مربوط به معاونت قرآن و عترت وجود دارد برطرف کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در دارالقرآن بر روی آن دست گذاشتید و نیز به خوبی جواب خواهد داد، کادرسازی در حوزه قرآن است؛ چراکه سطح مجموعه مربیان و مدیران باید ارتقاء پیدا کند و سطحشان سطح بهتری شود.

حشمتی در ادامه افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی برای کودکان یا برای سایر اقشار در دارالقرآن خانه کارگر کار بسیار پسندیده‌ای است و درواقع یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که ما در این حوزه نیاز داریم که از روش‌های شما استفاده کرده و دیگر مؤسسات نیز بتوانند این دوره‌ها را برگزار کنند و ما شاهد ارتقاء سطح مؤسسات و حوزه‌های قرآنی باشیم.

آمادگی برای پذیرش مسائل دینی و قرآنی؛ نقطه قوت مجموعه کارگری کشور

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین، در حوزه مجازی و فعالیت‌های غیر حضوری نیز کارهای بسیار خوبی در دارالقرآن انجام شده و جا دارد تا این تجربه نیز به جاهای دیگر منتقل شود.

ضرورت انتقال تجربیات دارالقرآن به مؤسسات دیگر

وی ادامه داد: به نظر بنده مسئولان دارالقرآن در نشست‌های مشترکی که با مؤسسات دارند این تجربیات را ارائه دهند تا بتوانیم در حوزه مجازی که می‌تواند بسیار فراگیر باشد یا حوزه غیر حضوری که می‌تواند متناسب با ساعات اشخاص ارائه شود، این تجربیات را به خوبی استفاده کنیم.

حشمتی در پایان ضمن اظهار درود به روان پاک امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای حوزه کارگری کشور، برای مجموعه دست‌اندرکاران دارالقرآن خانه کارگر آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

همچنین، در ابتدای این جلسه، طه محجوب، مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر کشور و محمدصادق محسنی کبیر، مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کاگر طی سخنانی به ارائه گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و همچنین، پیشنهاداتی در زمینه اجرای برنامه‌های مختلف جهت همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادند، محجوب با اشاره به صندوق‌های قرض‌الحسنه و بازارچه‌های دارالقرآن خانه کارگر از احداث کارخانه ساخت عروسک هدهد و درخواست برپایی کنسرت‌ آواهای دینی خبر داد و توضیحات بیشتری را ارائه نکرد.