کاش خود مسئولان قرآنی در این جمع حضور می‌یافتند که حرف این جمع را بشنوند

گردهمایی مدیران موسسات قرآنی سراسر کشور همراه با رونمایی از طرح «خانه قرآنیان» روز پنجشنبه 8 مهر ماه ، در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از سوی دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد.

علیرضا محجوب، مدیرعامل دارالقرآن خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس طی سخنانی با مخاطب قرار دادن مدیران نهادهای قرآنی که تردید در حضور داشتند و در نهایت حضور نیافتند، گفت: نامه‌هایی پیش از برگزاری این گردهمایی و طی دو سال اخیر از سوی این دارالقرآن به مسئولان نهادهای قرآنی نوشته شد و در مجلس نیز با آنها نشست‌هایی حتی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی داشتیم و درباره حل جریاناتی که در باب موضوع قرآن‌آموزی و گسترش آن در محیط کارگری و تشکیل ستادی این‌چنینی برای پیگیری مشکلات قرآنیان صحبت شد و سخن جدیدی نیست.

عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در ادامه، مقدم تمامی مدیران موسساتی که با وجود منع شدنشان از حضور در این گردهمایی از سوی نهادهای قرآنی در این جمع حضور یافتند، تصریح کرد: اگر می خواهیم با دردهای اجتماعی جامعه روبرو شویم، دوایش نزد قرآن و محل آن مراکزی چون دارالقرآن‌ها هستند و در اصل وجود دارالقرآن‌ها محل سلامت و بهداشت روان است. توسعه و حمایت از این مراکز نه ابزاری نیاز دارد و نه کار پرخرجی است.

مدیر عامل  دارالقرآن خانه کارگر با بیان اینکه معاونت قرآن وزارت ارشاد کار را سست در این زمینه پیش می‌برد و امور زمین مانده است، گفت: بیمه تأمین اجتماعی قرآنیان از این موارد است که مدتی است به آن بی توجهی می‌شود. این از اموراتی است که مجلس، کاملاً آمادگی ورود در آن را دارد و با قاطعیت می‌گویم که موردی در مجلس درباره موسسات و امور قرآنی مطرح نشده که مجلس آن را رد کرده باشد. قصد اتهام زدن به نهادهای امور قرآنی را ندارم، اما از این وضعیت کم کاری باید به سمت پرکاری رفت و قدرت چانه زنی را در مسئولان قرآنی برای گرفتن حق فعالان قرآنی بالا برد.

علیرضا محجوب افزود: کاش خود مسئولان قرآنی در این جمع حضور می‌یافتند که حرف این جمع را بشنوند. اما حال باید آنها را به مجلس دعوت کرد تا پاسخ آنها را آنجا شنید. البته خواست ما این بود که پاسخ‌ها در همین فضای گردهمایی داده شود و مشکلات حل شود. در بخش حمایتی از موسسات قرآنی نیز گفته می‌شود، بودجه‌ای تخصیص نمی‌یابد، اما نامه‌ای از سوی مسئولان قرآنی به مجلس نداشتیم که درخواست پیگیری این موضوع را از مجلس داشته باشند.

وی با بیان این که گردهمایی موسسات ، فقط یک طرف یعنی مدیران موسسات قرآنی ـ مردمی بودند و باید اجازه داد تا پاسخ مسئولان قرآنی را شنید تأکید کرد که این پاسخ‌ها را با دعوت از این مسئولان در مجلس خواهد گرفت.