افراد با شرکت در مسابقات قرآن انگیزه مطالعه و بازآفرینی معلومات قرآنی پیدا می کنند

افراد با شرکت در مسابقات قرآن انگیزه مطالعه و  بازآفرینی معلومات قرآنی پیدا می کنند

حسین فلاح خوش مشرب ، معاون اجرایی دارالقرآن خانه کارگر کشور: مسابقات قرآنی بستری مناسب برای ایجاد انگیزه در بین دانش پژوهان قرآنی است که خود را محک بزنند و آموخته‌های قرآنی خود را در معرض آزمون و سنجش قرار دهند و تخصص خود را از این کتاب مقدس به نمایش بگذارند؛ این رویداد قرآنی نه تنها موجب توجه عمیق به قرآن می شود، بلکه در حفظ و ترویج معارف آن نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

 

معاون اجرایی دارالقرآن خانه کارگر کشور گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی، تأکید بر آموزش و دانش است. افراد با شرکت در این رویدادها انگیزه مطالعه و  بازآفرینی معلومات قرآنی پیدا می کنند و از این طریق درک خود را از آموزه های قرآن عمیق تر می کنند. این اتفاق مبارک نه تنها رشد فکری را ارتقاء می‌بخشد، بلکه ارتباط نزدیک تر با خدا را نیز فراهم می‌کند.

 

 

وی گفت: همانگونه که گفته شد مسابقات قرآنی فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا مهارت‌ها و آموخته‌های قرآنی خود را تقویت کنند.  قوانین و مقررات حاکم بر مسابقات و محک قرار دادن آموخته‌های قرآنی در پیشگاه داوران مسابقات باعث می‌شود ضعف‌ها، کمی‌ها و کاستی‌ها مشخص گردد و رفع شود و نقات قوت شناسایی و تقویت شود.

 

فلاح افزود: توجه دقیق به جزئیات در مسابقات قرآنی باعث می‌شود تلفظ صحیح آیات و عبارات، زیبایی صوت و لحن، شیوایی تجوید، فهم و مفاهیم آیات، و هیجان حفظ قرآن به منصه ظهور درآید و زیبایی‌های علم قرآن نمایان شود و از دل این زیبایی، استعدادهای قرآنی شناسایی و شکوفا شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

 

معاون اجرایی دارالقرن خانه کارگر در آخر افزود: دارالقرآن خانه کارگر هر ساله دو مسابقه بزرگ قرآنی با عنوان های جشنواره مسابقات قرآنی فجر که از هفته آینده ثبت نام هفتمین دوره این جشنواره مسابقات آغاز خواهد شد را برای عموم مردم بویژه جامعه کارگری خواهیم داشت و مسابقه بعدی مسابقات قرآنی جامعه کارگری هست که در هفته کارگر برگزار میگردد.